Onvoldoende gecorrigeerde teen

De teen staat nog scheef en de bult doet nog pijn

Helaas komt het regelmatig voor dat de correctie bij de operatie onvoldoende is geweest om een rechte grote teen te krijgen. Dit kan meerdere oorzaken hebben.

Het kan zijn dat uw specialist een operatiemethode gebruikt heeft die onvoldoende krachtig was voor de ernst van de afwijking. Met name bij jonge mensen kan het moeilijk zijn voldoende te corrigeren. Daarnaast zien we dat mensen boven de 60 à 65 jaar met een heel ernstige scheefstand ook moeilijk goed te corrigeren zijn. Bij die laatste groep is het daarom soms verstandiger om het grote teengewricht vast te zetten. Als het gewricht is vastgezet, gaat de teen nooit meer scheef staan.

Lees hier meer over het vastzetten van het grote teengewricht.

In de kliniek (Xpert Clinics) zijn we gespecialiseerd in hersteloperaties van de hallux valgus, dat is een operatie bij mensen die al geopereerd zijn aan een scheve grote teen maar opnieuw een scheefstand hebben van de grote teen. Ongeveer 25% van hallux valgus operaties die wij uitvoeren zijn hersteloperaties van patiënten die eerder elders al een operatie hebben gehad.

Op de linkerfoto ziet u een voet met scheefstand van de grote teen vóór de operatie, op de rechterfoto de voet na de operatie. De grote teen staat nog steeds scheef, het bot is hier onvoldoende verschoven.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Marcelle

    Geen pijn gehad na de operatie. Alles is goed genezen en ik loop trots weer in sportschoenen. Een geweldige ervaring!

  • Ervaring van Andrea Houwing

    Na een eerdere mislukte operatie nu wél succes: weinig pijn, goed herstel en ik wandel alweer met de hond. Erg blij met het resultaat!

  • Ervaring van Pien Goemans

    Geen pijn meer, een toonbare voet én een mooi litteken. Het resultaat overtreft al mijn verwachtingen.

  • Ervaring van Sonja

    Na jaren pijn werd eindelijk de oorzaak gevonden: een zenuwgezwel. Dankzij goede echo’s kon ik snel verder geholpen worden.

  • Ervaring van Willem

    Zeer tevreden over de zorg en professionaliteit. Al jaren terugkomen en blij met de resultaten – nog meer operaties gepland!

  • Ervaring van H. de Jong

    Na jaren pijn en verkeerde diagnoses kan ik eindelijk weer hardlopen – helemaal pijnvrij en ontzettend blij!

  • Ervaring van W. van Huisstede

    Bij binnenkomst voelde ik me meteen op mijn gemak. Perfect behandeld en verzorgd – zelfs een dagopname voelt als thuiskomen.

  • Ervaring van Ch.

    Weg met de pijn, ik kan weer onbezorgd wandelen. Bedankt voor de uitstekende zorg en pijnbestrijding!

  • Ervaring van Jacob

    Na de operatie geen ontsteking of pijn meer. Zeer tevreden over de persoonlijke en deskundige zorg die ik heb ontvangen.

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen