Resultaten van de zenuwsparende operatie

92% tot 95% tevreden

Na de zenuw sparende operatie heeft 92 tot 95% van de patiënten geen klachten meer. Er bestaan bijna geen complicaties bij/na operatie. Soms ontstaat er een blauwe plek op de voet (een zogenaamd hematoom).

Het grote voordeel van de zenuw sparende operatiemethode is dat het gevoel in de tenen na de operatie hetzelfde blijft. Maar indien er voor de operatie reeds een verstoord gevoel was, zal dit meestal ook blijven bestaan na de operatie. De pijn zal meestal helemaal verdwijnen.

In sommigen gevallen blijven de klachten na de operatie bestaan, of komen de klachten na enkele jaren weer terug. In die gevallen is het achteraf soms toch nodig om het neuroom door middel van een tweede operatie te verwijderen (neurectomie).

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van N.J. Janse

    Weinig pijn en goed kunnen lopen dankzij de achter-loopschoen. Uitstekende zorg, begeleiding en nazorg!

  • Ervaring van Yvonne

    Na veel omwegen eindelijk geholpen. De ingreep werkte wél en ik ben nu vrijwel pijnvrij. Herstel gaat de goede kant op.

  • Ervaring van Hulya

    Na jaren pijn loop ik nu weer 13 km om de dag. De pijn is draaglijk en mijn kwaliteit van leven is enorm verbeterd.

  • Ervaring van Paulien

    Na drie operaties ben ik altijd pijnvrij geholpen, met nauwelijks zichtbare littekens. Geweldige zorg en resultaat!

  • Ervaring van Saskia

    Het herstel ging langzamer dan verwacht, maar ik ben blij dat ik doorzette. Nu loop ik weer zonder krukken en het resultaat is mooi.

  • Ervaring van Corrie

    Geweldig behandeld, geen problemen tijdens herstel. Ik ben zo tevreden dat ik in september voor de andere voet terugkom!

  • Ervaring van Marcelle

    Geen pijn gehad na de operatie. Alles is goed genezen en ik loop trots weer in sportschoenen. Een geweldige ervaring!

  • Ervaring van Clara

    Zonder pijn en met topzorg hersteld van hallux valgus. Inmiddels weer aan het trainen voor de Dam-tot-Damloop!

  • Ervaring van Hilde

    Weinig pijn, goede zorg en duidelijke begeleiding. Na een paar weken alweer mobieler en blij met het resultaat!

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen