Resultaten van de zenuwsparende operatie

92% tot 95% tevreden

Na de zenuw sparende operatie heeft 92 tot 95% van de patiënten geen klachten meer. Er bestaan bijna geen complicaties bij/na operatie. Soms ontstaat er een blauwe plek op de voet (een zogenaamd hematoom).

Het grote voordeel van de zenuw sparende operatiemethode is dat het gevoel in de tenen na de operatie hetzelfde blijft. Maar indien er voor de operatie reeds een verstoord gevoel was, zal dit meestal ook blijven bestaan na de operatie. De pijn zal meestal helemaal verdwijnen.

In sommigen gevallen blijven de klachten na de operatie bestaan, of komen de klachten na enkele jaren weer terug. In die gevallen is het achteraf soms toch nodig om het neuroom door middel van een tweede operatie te verwijderen (neurectomie).

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Ingrid

    Zeer tevreden over de zorg en aandacht. De operatie ging goed, nauwelijks pijn gehad. Ik loop alweer zonder gips!

  • Ervaring van Nell

    Nagenoeg pijnvrij en alle zwelling verdwenen. Ik loop weer als een kieviet – zelfs op enigszins hoge hakken!

  • Ervaring van Paulien

    Na drie operaties ben ik altijd pijnvrij geholpen met nauwelijks zichtbare littekens. De orthopedisch chirurg en het team zijn top!

  • Ervaring van Esther

    Pijnvrij lopen en een prachtig resultaat. De operatie viel me enorm mee en ik ben ontzettend blij met het herstel.

  • Ervaring van Marcelle

    Geen pijn gehad na de operatie. Alles is goed genezen en ik loop trots weer in sportschoenen. Een geweldige ervaring!

  • Ervaring van P. van de Pol

    Snelle hersteltijd na de operatie. Binnenkort weer actief in de sportschool, alles zat goed vast!

  • Ervaring van Andrea Houwing

    Na een eerdere mislukte operatie nu wél succes: weinig pijn, goed herstel en ik wandel alweer met de hond. Erg blij met het resultaat!

  • Ervaring van Yvonne

    Na veel omwegen eindelijk geholpen. De ingreep werkte wél en ik ben nu vrijwel pijnvrij. Herstel gaat de goede kant op.

  • Ervaring van Elwin

    Na jaren pijn werd eindelijk de oorzaak gevonden. De operatie was succesvol en mijn enkelklachten zijn zo goed als verdwenen.

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen