Ontstekingsremmende pijnstillers

NSAID’s

Er bestaan geen geneesmiddelen die geen bijwerkingen geven. Ook bij gebruik van pijnstillers kunt u dus bijwerkingen verwachten. Indien u klachten zodanig zijn dat u pijnstillers moet gebruiken, raden wij u aan om met paracetamol te beginnen. Paracetamol is namelijk een heel goede pijnstiller met vrij weinig bijwerkingen. Indien paracetamol toch onvoldoende zou helpen, kan daarnaast een NSAID-gel (ontstekingremmende gel) een oplossing zijn. NSAID-gel kan hetzelfde pijnstillende effect de NSAID-tabletten, maar geeft wel veel minder kans op bijwerkingen. Er zijn verschillende gels op de markt: diclofenac-gel 1-3% of ibuprofen-gel 5%. Die kunt u 2 tot 4 maal per dag zacht op de pijnlijke plek smeren.

NSAID-tabletten of -zetpillen (zoals naproxen, ibuprofen of diclofenac) zijn krachtige pijnstillers die helaas regelmatig vervelende (en soms ernstige) bijwerkingen kunnen veroorzaken. Bij regelmatig terugkerende pijn, kunt u het beste de pijnstiller op vaste tijden gebruiken. Lees voor gebruik altijd de informatie op de bijsluiter.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Saskia

    Het herstel ging langzamer dan verwacht, maar ik ben blij dat ik doorzette. Nu loop ik weer zonder krukken en het resultaat is mooi.

  • Ervaring van Sonja

    Na jaren pijn werd eindelijk de oorzaak gevonden: een zenuwgezwel. Dankzij goede echo’s kon ik snel verder geholpen worden.

  • Ervaring van Jolanda

    Nog nooit zulke mooie én pijnvrije voeten gehad. Ik ben ontzettend blij dat ik deze stap heb gezet.

  • Ervaring van Jacob

    Na de operatie geen ontsteking of pijn meer. Zeer tevreden over de persoonlijke en deskundige zorg die ik heb ontvangen.

  • Ervaring van Hanneke

    Operatie zonder pijn, topbehandeling en geweldige service. Ik kijk uit naar revalideren – en hopelijk straks weer rennen!

  • Ervaring van Inge

    Weinig pijn gehad en alles verliep zoals verteld. Ik loop weer prima en ben blij dat ik de operatie heb gedaan!

  • Ervaring van Wendy

    Professionele behandeling en uitstekende zorg. Voor mijn andere voet kom ik hier met vertrouwen terug.

  • Ervaring van P. van de Pol

    Snelle hersteltijd na de operatie. Binnenkort weer actief in de sportschool, alles zat goed vast!

  • Ervaring van Paulien

    Na drie operaties ben ik altijd pijnvrij geholpen, met nauwelijks zichtbare littekens. Geweldige zorg en resultaat!

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen