Herstellen na de operatie

Zeer verschillend per type operatie

Omdat er zoveel verschillende operatie worden uitgevoerd bij een tarsaal-tunnelsyndroom, is het heel moeilijk om aan te geven hoelang het herstel na de operatie duurt. Dit verschilt erg per type operatie. Wanneer bij de operatie een correctie aan de botten gedaan wordt, moet uw voet meestal in het gips. Hoelang u in het gips moet, verschilt per ingreep. Wanneer alleen aan de weke delen is geopereerd, bijvoorbeeld bij een kijkoperatie, het vrij leggen van de zenuw of het verwijderen van een cyste of ganglion (soort cyste), dan mag u uw voet na de operatie gedurende 2 a 3 weken niet belasten. Als de wond goed genezen is na 10 dagen, mag u voorzichtig wat enkeloefeningen doen. Na 2 a 3 weken kunt u de voet geleidelijk aan steeds meer belasten.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Joke Wesseling

    Zeer geslaagde operatie, nauwelijks pijn gehad. Heldere begeleiding en goede service. Ik liep direct weer op gewone schoenen.

  • Ervaring van Nell

    Nagenoeg pijnvrij en alle zwelling verdwenen. Ik loop weer als een kieviet – zelfs op enigszins hoge hakken!

  • Ervaring van Geertje

    Zeer deskundige behandeling, prettige begeleiding en een vlotte nabehandeling. Ik ben zeer tevreden met het resultaat!

  • Ervaring van H. de Jong

    Na jaren pijn en verkeerde diagnoses kan ik eindelijk weer hardlopen – helemaal pijnvrij en ontzettend blij!

  • Ervaring van T. Hatchuel

    De operatie en het herstel vielen 100% mee. Geen pijn gehad en nu weer gewoon schoenen aan. Voor mij is het een succes!

  • Ervaring van Ch.

    Weg met de pijn, ik kan weer onbezorgd wandelen. Bedankt voor de uitstekende zorg en pijnbestrijding!

  • Ervaring van Andrea Houwing

    Na een eerdere mislukte operatie nu wél succes: weinig pijn, goed herstel en ik wandel alweer met de hond. Erg blij met het resultaat!

  • Ervaring van Hulya

    Na jaren pijn loop ik nu weer 13 km om de dag. De pijn is draaglijk en mijn kwaliteit van leven is enorm verbeterd.

  • Ervaring van Esther

    Pijnvrij lopen en een prachtig resultaat. De operatie viel me enorm mee en ik ben ontzettend blij met het herstel.

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen