Breuk die niet geneest

Operatief herstellen van de breuk

Niet alle sesambeentjes die ‘gebroken’ lijken op een röntgenfoto zijn ook echt gebroken. Sommige sesambeentjes bestaan al sinds de geboorte uit twee of meerdere stukken. Dit heet een 'bi-partite' sesambeentje. Dat hoeft op zich helemaal geen pijn te doen. Een sesambeentje is pas echt gebroken als dit op een röntgenfoto zichtbaar is én er een acuut moment (trauma) geweest is.



Dit is een voorbeeld van sesambeentjes die sinds de geboorte allebei uit twee delen bestaan. Ze zien er op de röntgenfoto uit als breuken, maar zijn dat niet.

Bij een breuk van het sesambeentje die ondanks alle niet-operatieve maatregelen niet binnen een half jaar geneest, en waarbij de grote teen minder goed werkt, kan een operatie worden overwogen. Afhankelijk van het soort breuk kan geprobeerd worden de breuk te herstellen, of (een deel van) het sesambeentje te verwijderen.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Inge

    Weinig pijn gehad en alles verliep zoals verteld. Ik loop weer prima en ben blij dat ik de operatie heb gedaan!

  • Ervaring van Elwin

    Na jaren pijn werd eindelijk de oorzaak gevonden. De operatie was succesvol en mijn enkelklachten zijn zo goed als verdwenen.

  • Ervaring van Arlinda

    Na jaren pijn te hebben gehad, eindelijk geholpen door een deskundige arts. Zeer tevreden met de behandeling!

  • Ervaring van Heidi Roele

    Zeer professioneel en vriendelijk team. Alles verliep soepel en met humor. Een 10/10 ervaring die ik iedereen gun.

  • Ervaring van Geertje

    Zeer deskundige behandeling, prettige begeleiding en een vlotte nabehandeling. Ik ben zeer tevreden met het resultaat!

  • Ervaring van W. van Huisstede

    Bij binnenkomst voelde ik me meteen op mijn gemak. Perfect behandeld en verzorgd – zelfs een dagopname voelt als thuiskomen.

  • Ervaring van Andrea Houwing

    Na een eerdere mislukte operatie nu wél succes: weinig pijn, goed herstel en ik wandel alweer met de hond. Erg blij met het resultaat!

  • Ervaring van Betty

    Zeer tevreden over de operatie en de zorg. Vriendelijk en kundig personeel, ik ben goed geholpen!

  • Ervaring van Joke Wesseling

    Zeer geslaagde operatie, nauwelijks pijn gehad. Heldere begeleiding en goede service. Ik liep direct weer op gewone schoenen.

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen