Vastzetten grote teengewricht

Eelt door MTP-I artrodese

Wanneer door ernstige artrose het grote teengewricht moet worden vastgezet (MTP-I artrodese), wordt aan beide zijden van het gewricht het (restant) kraakbeen weggehaald. Soms moet er ook wat (ongezond) bot worden weggehaald. Hierdoor wordt het eerste middenvoetsbeentje, achter de grote teen, wat korter. Het kan zijn dat het eerste middenvoetsbeentje hierdoor minder helpt om het gewricht te dragen en de andere middenvoetsbeentjes extra hard moeten werken. Hierdoor kan extra eelt ontstaan onder de bal de voet.

Bij het vastzetten van het grote teengewricht wordt de teen iets omhoog gezet om de loopbeweging makkelijker te maken. Dit kan echter wat eeltvorming geven aan de bovenkant van de teen.

Lees meer over klachten na een MTP-I artrodese

Bij deze teen is het grote teengewricht vastgezet. Doordat de teen erg hoog staat, schuurt deze tegen de schoen aan.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Wendy

    Geweldig ontvangen en verzorgd, totaal geen pijn gehad. Nu dolgelukkig met het resultaat!

  • Ervaring van Chantal

    Na meerdere mislukte operaties eindelijk geholpen. De pijn is bijna weg en ik ben heel tevreden over de zorg en behandeling!

  • Ervaring van Suzan

    Twee operaties in één keer, alles strak geregeld. De operatiedag zelf voelde verrassend prettig. Ik kijk er goed op terug.

  • Ervaring van Wilma

    Zeer tevreden over de operatie en zorg. Het verschil met eerdere behandeling elders was opvallend groot – in positieve zin.

  • Ervaring van Sonja

    Na jaren pijn werd eindelijk de oorzaak gevonden: een zenuwgezwel. Dankzij goede echo’s kon ik snel verder geholpen worden.

  • Ervaring van Inge

    Weinig pijn gehad en alles verliep zoals verteld. Ik loop weer prima en ben blij dat ik de operatie heb gedaan!

  • Ervaring van Jacob

    Na de operatie geen ontsteking of pijn meer. Zeer tevreden over de persoonlijke en deskundige zorg die ik heb ontvangen.

  • Ervaring van Ch.

    Weg met de pijn, ik kan weer onbezorgd wandelen. Bedankt voor de uitstekende zorg en pijnbestrijding!

  • Ervaring van Pien Goemans

    Geen pijn meer, een toonbare voet én een mooi litteken. Het resultaat overtreft al mijn verwachtingen.

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen